c

Cum sociis Theme natoque penatibus et magnis dis parturie montes, nascetur ridiculus mus. Curabitur ullamcorper id ultricies nisi.

1-677-124-44227 184 Main Collins Street, West Victoria 8007 Mon - Sat 8.00 - 18.00, Sunday CLOSED
Follow Us
Image Alt

­Vse poti vodijo v fitnes

­Vse poti vodijo v fitnes

Če ste med naloge za letošnje leto uvrstili bolj zdrav način življenja, izgubo kilogramov in več fizične aktivnosti, s katero boste lažje izoblikovali svoje telo, je prav, da z vadbo začnete takoj, zatrjuje profesorica športne vzgoje in trenerka fitnesa v ŠC Millenium, Urška Dolinšek, ter dodaja, da je smiselno trenirati le, če je vadba redna in sistematična.

 

Kako posameznik izbere pravo vadbo?

Pomembno je, da izbere tisto, ki vadečega obravnava celostno in tisto, pri kateri je trenerjev pristop do vadečega individualen. V nasprotju s klasičnimi skupinskimi vadbami, pri katerih je posameznik podrejen tempu zmogljivejših in je lahko zaradi slabšega vaditeljevega nadzora in napačnega izvajanja vaj izpostavljen celo poškodbam, fitnes vadba zagotavlja celovit pristop; prilagodimo jo lahko vsem starostnim skupinam in tudi vsem, ki so zaradi poškodb omejeni v gibanju.

S fitnes vadbo lahko okrepimo tiste mišične skupine, ki jih zahteva naš priljubljeni šport, pridobimo na mišični masi in funkcionalnosti ter skladnosti telesa.

 

So zimski meseci, ko naj bi naše telo zaradi mrazu potrebovalo več maščob in bolj kalorično hrano, primeren čas za spopad s kilogrami?

Prepričanje, da v zimskih mesecih telo potrebuje več »zalog« ali manj gibanja, je zmotno. Trenirati bi morali redno, sistematično, ne kampanjsko ali na silo, kot največkrat pristopimo k vadbi. Fitnes vadba je zato predvsem v mesecih, ko opustimo zunanje športe, največkrat idealna rešitev.

 

V želji, da bi do poletja izoblikovali svoje telo, v dneh po novem letu mnogi prvič obiščejo fitnes in se po začetnem navdušenju kmalu soočijo s prvo krizo. Kako jo premagati?

Če vadeči ne ve, da se zaradi vadbe lahko v mišicah pojavijo tudi bolečine, če ne ve, koliko časa te lahko trajajo in kako jih omiliti, je upad volje za vadbo logična posledica. Vadečega moramo zato o tem poučiti, mu svetovati za koliko dni naj prekine vadbo ali jo nadomesti s kardio vadbo.

Pomembno je, da se vadeči pri fitnes vadbi ne bori sam s seboj in s kopico spremljajočih težav, temveč se zaveda, da njegovo telo potrebuje vsaj tri tedne, da začne »delovati«, in da na kratek rok vidnejših rezultatov ne gre pričakovati.

 

So obljube nekaterih fitnes centrov, da bomo telo izklesali v mesecu ali dveh, so nerealne?

Vse je odvisno od posameznika in njegovega izhodiščnega psihofizičnega stanja; če gre za nekoč vrhunskega športnika ali rekreativca, ki je le začasno opustil vadbo, bo rezultat viden hitro, v primeru neaktivnega človeka pa bo njegovo telo potrebovalo precej časa, da se bo na vadbo pravilno odzvalo. Sama nasprotujem takšnemu oglaševanju in si brez predhodnega testiranja vadečega, poznavanja njegovega zdravstvenega stanja, vrste dela, ki ga opravlja v službi, in njegove vsakdanje fizične aktivnosti takšnih rezultatov ne bi upala napovedovati.

Ob redni in sistematični vadbi, podprti z ustrezno prehrano, lahko pričakujemo vidne rezultate po treh, štirih mesecih.

 

Imamo do lastnega telesa preveč mačehovski odnos? Nekateri se zapustijo, drugi pa na primer izgorevajo na fitnes napravah.

Lastno telo danes pojmujemo kot nekaj samoumevnega in ga, dokler deluje, ne zaznavamo. Mnogi se ga zavedo šele takrat, ko nas obiščejo na prvem treningu. Večina športov je motivacijsko zagotovo privlačnejših kot fitnes, zato se pri fitnes vadbi trudimo vadečega motivirati prav s seznanjanjem delovanja telesa. Ko ga vadeči spozna, se okrepi tudi njegova volja in vadba postane prijetnejša, zmogljivost pri priljubljenem športu pa bistveno večja.

 

Nasvet in spodbuda tistim, ki se prvič odpravljajo na fitnes vadbo?

Nikoli ni prepozno za vadbo in nikoli nismo dovolj fit, da bi se ji lahko odrekli. Da bi izboljšali motorične sposobnosti vadečega, potrebne za skladno, vitalno in zdravo telo, bomo po predhodnem testiranju (merjenje telesne sestave in kondicijske pripravljenosti) program vaj vedno prilagodili njegovim zmogljivostim. Prav tako sta potrebni volja in odločnost.

Ni lahkih poti in bližnjic, pot k uspehu je vedno mogoča le z dobro načrtovanim programom in s trdim delom.