c

Cum sociis Theme natoque penatibus et magnis dis parturie montes, nascetur ridiculus mus. Curabitur ullamcorper id ultricies nisi.

1-677-124-44227 184 Main Collins Street, West Victoria 8007 Mon - Sat 8.00 - 18.00, Sunday CLOSED
Follow Us
Image Alt

Nekaj preprostih nasvetov o prehrani I

Nekaj preprostih nasvetov o prehrani I

Temelj lepo oblikovanega telesa in dobrega počutja je poleg vadbe tudi ustrezna prehrana. To dobro vedo fitnes trenerji ŠC Millenium, ki se vsakodnevno srečujejo z vadečimi, ki želijo v poplavi informacij o pravilnem prehranjevanju v svoj jedilnik vnesti vse, o čemer so kadar koli brali. Za nekaj preprostih nasvetov, kaj in kako torej jesti, da bi jedilnik lažje prilagodili lastnim ciljem, smo povprašali Vida Koblarja, fitnes trenerja v ŠC Millenium. Tu je prvih šest nasvetov …

Pogostost obrokov

Poskušajte jesti na vsake 3 ure. Tudi če niste lačni, poskusite nekaj pojesti, saj boste s tem organizmu sporočili, da energije ne rabi skladiščiti, ker mu jo redno dovajamo. Tako boste imeli čez dan več energije, ne boste lačni, pa še obroki bodo manjši, saj ne bo prihajalo do napadov »volčje lakote«.

Hrano si pripravljajte vnaprej

Kolikokrat se vam je že zgodilo, da ste prišli iz službe in pograbili prvo stvar, ki vam je prišla pod roke, da bi potešili lakoto? Kolikokrat je bil ta »obrok« zdrav in uravnotežen? Ne prav pogosto, kajne? Če si hrano pripravljamo vnaprej, o hrani razmišljamo in obrokov ne spuščamo. Že samo to bi moral biti dovolj velik razlog za pripravo hrane vnaprej. Tako bomo imeli vedno na voljo zdrav obrok, ki smo si ga sami pripravili in za katerega točno vemo, kaj vsebuje.

Popijte dovolj vode

Odrasla oseba bi morala na dan popiti od 2 do 3 litre vode. Svojim strankam zato svetujem, da ob vsakem obroku spijejo pol litra vode. Ob petih obrokih tako zlahka popijejo dva in pol litra vode na dan. Držimo se pa tudi načela, da mora oseba vsaj pol litra popiti tudi med treningom, saj telo takrat porabi veliko več vode zaradi hitrejšega dihanja in potenja.

Beljakovine v vsakem obroku

Vsak obrok naj vsebuje nekaj beljakovin. S tem bomo poskrbeli, da imajo mišice na voljo dovolj aminokislin, ki so osnovni gradniki mišičnih celic, poleg tega pa nas beljakovine še zelo nasitijo. Moje stranke že vedo, da obrok, ki ne vsebuje vira beljakovin, ni obrok, ampak le prigrizek. V kolikor ste za dopoldansko malico navajeni pojesti samo jabolko ali banano, boste ogromno naredili že, če boste sadju dodali manjšo pest oreščkov, jogurt ali dve žlici skute.

Ogljikovi hidrati v prvem delu dneva

Ogljikovi hidrati so gorivo, ki telesu daje energijo za vsakodnevne energijske procese. Vsako gorivo, ki ga tekom dneva ne porabimo, telo ponoči shrani v obliki maščobe. Zato je ogljikove hidrate smiselno vnašati v prvem delu dneva. V kolikor bi zvečer telo potrebovalo še nekaj dodatne energije, jo bo pridobilo iz maščobnih zalog. Ogljikove hidrate naj zato vsebujejo zajtrk, dopoldanska malica, kosilo in obrok pred treningom.

Maščobe, po krivem obtoženo hranilo

Zdrave maščobe (olivno olje, maščobe iz oreščkov, rib, avokada …) so pomemben dejavnik zdrave prehrane. Zmotno je mišljenje, da moramo za hujšanje iz prehrane odstraniti maščobe. V maščobah so topni nekateri vitamini, ki jih telo nujno potrebuje (A, D, E in K), zdrave maščobe ugodno vplivajo na srce in druge organe v telesu. Paziti moramo samo, da bodo iz pravih virov.