c

Cum sociis Theme natoque penatibus et magnis dis parturie montes, nascetur ridiculus mus. Curabitur ullamcorper id ultricies nisi.

1-677-124-44227 184 Main Collins Street, West Victoria 8007 Mon - Sat 8.00 - 18.00, Sunday CLOSED
Follow Us
Image Alt

FIT DO POLETJA

FIT DO POLETJA

Telesno aktivnost po navadi povezujemo s športom, v pomladanskih mesecih, ko oblačila razkrijejo več gole kože in smo z mislimi že v poletju, pa tudi z željo po oblikovanem telesu in zdravem, športnem videzu, zaradi česar se večina šele zdaj odloča za vadbo v fitnesih in skuša nadoknaditi zamujeno. Da za tovrstno vadbo ni nikoli prepozno, zatrjujeta tudi fitnes trenerja v Športnem centru Millenium in diplomanta Fakultete za šport Matej Bunderla in Vid Koblar, a hkrati poudarjata, da mora biti vadba predvsem sistematska, namenjena najprej izboljšanju funkcionalnosti telesa, z ustreznim prehranjevalnim režimom in veliko vztrajnosti pa lahko postane tudi zdrav način življenja.

 

Ob novih oblikah vadb, ki so vzniknile v zadnjih desetletjih in so bile večinoma kratke sape, je bolj ali manj preživela le »klasična« vadba v fitnes centrih. V čem je njena prednost?

Matej: Vadba v fitnes centrih ponuja širok spekter vaj, ki so lahko prilagojene prav vsakomur. Omogoča dosego različnih ciljev, bodisi zdravstvenih ali estetskih. Ni naključje, da je zato vadba v fitnesu v porastu tako doma kot po svetu: po številu sodelujočih v tem športu je fitnes danes v Sloveniji na devetem mestu, še pred nekaj leti je bil na petnajstem.

 

Ko govorimo o fitnesu, najprej pomislimo na izolirano vadbo. Ni ta v nasprotju s trendi, ki vse bolj prisegajo na celostno vadbo, vadbo, ki hkrati zajame več mišičnih skupin?

Vid: Še pred desetletjem je fitnes veljal za nekoliko izolirano vadbo, pri kateri je vadeči na trenažerju aktiviral le posamezne mišice. Toda ker v vsakdanjem življenju le redko izvajamo gibe, pri katerih ne bi sodelovalo večje število mišic, vadbo na trenažerjih danes dopolnjujemo s funkcionalno vadbo, ki s prostimi bremeni, t. i. funkcionalnimi pripomočki, in z lastno težo vadečega aktivira več mišičnih skupin hkrati.

 

Bo funkcionalna vadba izpodrinila fitnes?

Matej: Ne bo. Obe obliki vadbe se morata dopolnjevati.

Vid: Fitnes vadba v ŠC Millenium je zasnovana celostno. To pomeni, da najprej stremimo h krepitvi jedra telesa, torej h krepitvi mišic trupa (upogibalke trupa, iztegovalke trupa, sukalke, stranske upogibalke, globoke trebušne mišice, mišice medeničnega dna). Večina rekreativnih športnikov ima zaradi šibkega trupa težave in vse preveč je tistih, ki si prizadevajo le za krepitev vidnih mišic, ob tem pa pozabljajo na globoke mišice, ki podpirajo telo, hrbtenico, skrbijo za stabilizacijo trupa in pravilno držo.

 

Fitnes vadba je namenjena široki populaciji, a v vsakem življenjskem obdobju najbrž prinaša drugačne prednosti. Kaj s tovrstno vadbo pridobi mladostnik in kaj človek v zrelih ali poznih letih?

Matej: S starostjo se estetski vidik fitnesa zmanjšuje, krepita pa se funkcionalni in preventivni vidik. Ljudje prihajajo k nam z različnimi željami in cilji; zasedeni in v drži sključeni največkrat z željo po okrepitvi ramenskega obroča in drže, mladostniki v želji po izgubi teže in poudarku mišične mase, starejši pa želijo ohraniti ali pridobiti nekaj vitalnosti za tako vsakdanje opravke, kot sta vstajanje iz postelje ali zavezovanje vezalk. Pri vseh se najprej trudimo odpraviti napake v telesni drži (stabilizacija), šele nato pa telo dodatno okrepiti, jim pomagati izgubiti kilogram, dva in s tem pridobiti nekaj izgubljene samozavesti.

 

Opažata razliko med pričakovanji moških in žensk?

Vid: Večjih razlik v željah in vztrajnosti ni, razlika je vidna le pri rezultatih; moški lažje pridobivajo mišično maso, ženske pa bodo z enakovrednim treningom le lepo izoblikovale svoje telo. Strah, da bi z vadbo pridobile preveč mišične mase, je zato odveč. Žensko telo ima drugačno hormonsko sestavo in po naravi ne more imeti enake količine mišične mase, kot jo ima moško telo.

 

Brez prave prehrane torej ne gre?

Matej: Samo z vadbo dosežemo funkcionalnost mišic, mišično maso pa lahko pridobimo le z zadostnim vnosom kalorij ob predpostavki, da je trening temu primeren. Ker sta učinek in napredek pri vadbi brez prave prehrane manjša, članstvo v ŠC Millenium vključuje aplikacijo Mojekalorije, s pomočjo katere lahko izračunate vnos posameznih hranil v organizem in si sami sestavite jedilnik, prilagojen svojim željam in ciljem. Lahko pa za pomoč prosite tudi katerega od trenerjev, ki naj vam pomaga pri sestavi jedilnika.

 

Če drži podatek, da je za rezultate vadbe v 70 odstotkih zaslužna pravilna prehrana, pomeni, da je uspešno hujšanje mogoče tudi brez fitnes vadbe?

Matej: Hujšanje ne zadošča. Shujšali sicer boste, a oblike telesa ne boste spremenili. Skupaj z maščobno maso boste izgubili tudi mišično maso, vaše telo bo upadlo in dajalo bo vtis izsušenosti. Cilj treninga pa je ohranjanje oziroma povečanje mišične mase in izguba maščobne. S tem ko bo vaša mišična masa večja, se bo povečala tudi poraba kalorij v mirovanju.

Vid: S povečanjem mišične mase bo lahko tudi vnos kalorij višji, saj bodo mišice »pokurile« več. Postali boste »fit«, vaše telo pa bo z nekaj mišične mase lepo izoblikovano.

 

Zdi se, da kot fitnes trenerja nista ravno zagovornika velikih mišic?

Matej: Vsakdo ima svoje prioritete. Midva se ukvarjava tudi z drugimi športi – tečeva, kolesariva, smučava in še marsikaj – in preveč mišične mase bi naju s funkcionalnega vidika pri nekaterih športih lahko le dodatno oviralo. Tako kot pri vseh športih je tudi pri fitnesu potrebna srednja, zdrava mera.

 

Do poletja nas ločita le še dobra dva meseca in pol. Če se nekdo jutri vpiše v fitnes … bo do poletja opaziti spremembo?

Matej: Če bo res priden in če bo upošteval načela zdrave prehrane, treninga in počitka, lahko v dvanajstih tednih naredi veliko. Toda tak trening bi zahteval veliko dela in odrekanja, zato so takšne predpočitniške vadbe največkrat kampanjske. Ljudje si prizadevajo na hitro izgubiti kilograme, telovadijo in hujšajo do poletja, po vrnitvi s počitnic pa nadaljujejo s starim načinom življenja. Večina si dva meseca prizadeva znebiti se tiste teže, ki so si jo nabirali vse leto, in četudi jim to uspe, le redkim uspe izgubljeno težo tudi vzdrževati. Res pa je, da je še vedno bolje to, kakor pa da ne bi nikoli ničesar storili za svoje telo.

 

Nekateri pravijo, da naj bi odvečno težo izgubljali toliko časa, kolikor smo jo pridobivali …

Matej: Obratna pot je lahko hitrejša!

 

Koliko lahko vadečemu na tej poti pomaga osebni trener?

Matej: Z osebnim trenerjem ima vadeči skrb manj, saj načrtovanje treningov, spremljanje, vrednotenje in postavljanje ciljev prevzame trener. On je tudi tisti, ki vadečemu lahko sestavi prehranski načrt, zanemariti pa ne gre niti motivacijskega momenta in moralne podpore vadečemu.

 

Bo trening s trenerjem intenzivnejši?

Vid: Ni potrebno, da bi bil intenzivnejši, zagotovo pa bo bolj sistematičen in učinkovit; le takšna vadba omogoči telesu, da se razvija enakomerno in skladno, zato je po navadi tudi uspešnejša in prijetnejša.

 

Kaj bi svetovali nekomu, ki se je do poletja vendarle odločil shujšati?

Vid: Spremenite način razmišljanja in zamenjajte avto za kolo, dvigalo s hojo po stopnicah, pico za solato s piščancem in sedenje pred televizorjem s sprehodom, vožnjo s kolesom ali fitnesom. Ko se enkrat odločite za spremembo – vztrajajte! Z vadbo ne pretiravajte, bodite sistematični, obremenitve povečujte postopoma in začnite z vadbo živeti. Postati mora del vas, del vašega vsakdanjika.

 

AKTIVNO JUTRO

 

Ker ob vsakodnevnih obveznostih mnogim primanjkuje časa za popoldansko ali večerno vadbo, smo se v ŠC Millenium odločili, da vam ponudimo jutranjo vodeno vadbo – poimenovali smo jo Aktivno jutro, s katero boste že pred službenimi obveznostmi veliko storili zase. Vadba poteka v ŠC Millenium vsak torek in četrtek od 7. do 8. ure.

Namen enourne jutranje funkcionalne vadbe je izguba maščobnega tkiva, oblikovanje in krepitev telesa ter njegove funkcionalnosti. Uvodnemu kardiodelu, namenjenemu ogrevanju in dinamičnemu raztezanju telesa, sledijo funkcionalne vaje z vibracijskimi palicami, majhnimi, velikimi in bosu žogami ter ravnotežnimi ploščami. Z različnimi pripomočki poskrbimo, da vadba ni enolična, posvetimo pa se tako vzdržljivosti in moči kot tudi gibljivosti in koordinaciji. Po jutranji vadbi boste na delovnem mestu bolj storilni in vitalnejši.